LEGEA 230/2007, LEGEA CE REGLEMENTEAZA INDATORIRILE PROPRIETARILOR LA BLOC

CAUTĂ OFERTE
Alege zona
ID ofertă
palladium residence
ADAUGA ANUNTUL TAU

Introduceţi cererea sau oferta dumneavoastră în acest formular, şi în cel mai scurt timp, un reprezentant al companiei noastre vă va contacta pentru a stabili o întâlnire.

Detalii
CALCULATOR DE TAXE
Preț
Taxele notariale calculate sunt cele minime impuse de Camera Notarilor Publici.
VILA SOS. OLTENITEI
SUPER OFERTA SUPER OFERTA

Vila tip duplex, regim de inaltime P + 1 + M, suprafata utila 120 mp, 120 mp teren, living, debara,bucatarie, 3 dormitoare, 2 bai, mansarda. Placa si scara din beton peste etaj.Locuinta se vinde complet finisata cu gresie, faianta, parchet, usi, tamplarie pvc cu geamuri termopan, centrala termica, calorifere, obiecte sanitare in bai, instalatii electrice, bransamente si contorizari individuale la toate utilitatile orasului, loc de parcare. Asiguram asistenta gratuita la intocmireadosarului bancar si la obtinerea creditului. Comision 0%.

Detalii

Una dintre primele prevederi ale legii este referitoare la modernizarea locuinţei. Astfel, un apartament poate fi modificat sau îmbunătăţit doar cu condiţia de a nu pune în pericol structura blocului sau a altor apartamente. Există câteva situaţii în care este nevoie de acordul asociaţiei de proprietari, pentru a face modificări.

Atunci când este vorba despre proprietate comună, este întotdeauna nevoie de acordul asociaţiei de proprietari. Dacă, pentru modificări, se intervine la proprietatea privată şi nu este afectată structura de rezistenţă, atunci proprietarul poate decide pentru el sau împreună cu vecinii, unde e cazul. Concret, legea specifică faptul că zidurile dintre apartamentele sau spaţiile alăturate, care nu fac parte din structura de rezistenţă a clădirii şi din proprietatea comună, pot fi reamplasate prin acordul dintre proprietarii apartamentelor sau spaţiilor respective. Este nevoie însă de autorizaţie de modificare a construcţiei, care se eliberează de autoritatea publică locală, iar asociaţia trebuie înştiinţată”, explică pentru IMOPEDIA.ro Marina Tudose, avocat.

Amenzile pot ajunge până la 3.0000 lei, pentru proprietarii care nu respectă legea

Mai anevoios este procesul în cazul celor care doresc să intervină la spaţii şi proprietate comună. Acestea pot fi modificate doar cu acordul de asociere, cu acordul majorităţii proprietarilor, la care trebuie adăugată şi autorizaţia de modificare a construcţiei. În acest caz, mulţi proprietari pot alege să renunţe la lucrare, pentru a scăpa de birocraţia pe care aceasta o presupune. Dar tot legea specifică faptul că proprietarii trebuie să îşi menţină locuinţele în stare bună, pe propria cheltuială, deci lucrările de mentenanţă sunt un rău necesar.  În caz contrar, amenzile varianză între 1.000 şi 3.000 lei.

Proprietarii sunt obligaţi prin lege să consolideze sau să modernizeze clădirea, în special pentru reabilitarea termică şi eficienţa energetică. Se ajunge astfel la una dintre cele mai frecvente probleme ale asociaţiilor de proprietari, pentru că toată lumea se plânge de cât de dificil fac proprietarii demersul de consolidare seismică sau termică. Dar pe lista obligaţiilor de mentenanţă intră şi hidroforul, instalaţiile de alimentare cu apă, cele de încălzire, cele electrice şi de gaze, antena colectivă, telefonia etc”, continuă avocat Marina Tudose.

Când nu se ajunge la înţelegere în cadrul asociaţiei, proprietarii păgubiţi pot duce problema în instanţă

Proprietarii care schimbă destinaţia locuinţei fără autorizaţiile şi aprobările legale sunt pasibili de amenzi care pornesc de la 200 lei şi pot ajunge la 1.000 lei. În cazul în care un proprietar acţionează împotriva interesului altor proprietari, acesta este obligat să repare stricăciunile sau să achite cheltuielile pentru lucrările de reparaţii. În caz contrar, proprietarii păgubiţi pot duce această problemă în instanţă, unde pot solicita judecătorului să oblige la o bună funcţionare a clădirii, precum şi la achitarea de daune. Penalizări plătesc şi proprietarii care nu îşi achită la timp întreţinerea sau plăţile comune, dacă asociaţia de proprietari decide acest lucru.

Lunar, proprietarii de apartamente au obligaţia de a plăti cota de contribuţie ce le revine la cheltuielile asociaţiei de proprietari, precum şi cotele de contribuţie aferente fondurilor din asociaţia de proprietari. Plata întreţinerii se face într-un termen de maximum 20 zile calendaristice, iar cei care întârzie, pot achita penalităţi. Acestea se stabilesc în regim propriu, de fiecare asociaţie de proprietari, dar nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de întarziere şi se vor aplica numai după o perioadă de 30 zile peste termenul stabilit pentru plată, fără ca suma penalizărilor să poată depăşi suma la care s-au aplicat”, explică pentru IMOPEDIA.ro Mariana Jianu, adminsitrator.

Dacă întreţinerea nu este plătită, contractul de înstrăinare poaate deveni nul de drept

Dacă în urma acestor măsuri, plăţile nu au fost achitate, atunci restanţierii pot fi acţionaţi în judecată, de către asociaţia de propriatari. Totodată, proprietarii care vor să îşi vândă apartamentul trebuie să fie la zi cu plata întreţinerii. În caz contrar, contractul de vânzare-cumpărare devine nul de drept. Excepţie face situaţia în care în contract se stipulează faptul că noul proprietar preia şi datoriile.

Notarilor publici le este interzis să autentifice actele de înstrăinare, dacă nu există o adeverinţă din partea asociaţiei de proprietari, care să stea drept dovadă a achitării la zi a cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari”, continuă Mariana Jianu, administrator.  

 Pentru a se constata neregulile şi pentru a fi aplicate amenzile, este necesară intervenţia persoanelor împuternicite de Inspectoratul de Stat în Construcţii şi de la Ministerul Administraţiei şi Internelor. De asemenea, şi primarii sau împuterniciţii acestora au această autoritate.

Formular de contact
Câmpurile marcate cu " * " sunt obligatorii
^ Inapoi sus